Dolgotrajna oskrba na domu je pravzaprav nadgradnja storitve Pomoč na domu, ki še vedno ostaja v veljavi in lahko upravičenec koristi tudi obe skupaj, saj ne gre za primerljivo pravico. Izvaja se na domu uporabnika, kjer se mu nudi pomoč pri osnovnih in podpornih dnevnih opravilih, ter storitvah zdravstvene nege (vezane na osnovna dnevna opravila). Pravico izvajajo izvajalci dolgotrajne oskrbe na domu, ki upravičencu nudijo storitve skladne z zakonom. V Register izvajalcev dolgotrajne oskrbe na domu je vpisan Dom starejših občanov Polde Eberl Jamski Izlake.
Dolgotrajna oskrba na domu je namenjena osebam, ki trajno potrebujejo pomoč pri vsakodnevnih opravilih. Njen namen je omogočiti čim daljše bivanje v domačem okolju, ohraniti samostojnost in dostojanstvo ter zagotoviti kakovostno življenje.
Pravice do dolgotrajne oskrbe se uveljavljajo prek vstopnih točk na centrih za socialno delo (CSD). Tam strokovni delavci ocenijo upravičenost posameznika, izdajo odločbo o upravičenosti ter pripravijo načrt priporočenih storitev.
Za občane Občine Zagorje ob Savi je pristojna vstopna točka na Centru za socialno delo Zasavje, Podvine 36, Zagorje ob Savi, več informacij prejmejo TUKAJ, kjer občani oddajo vlogo za uveljavljanje pravice do dolgotrajne oskrbe na TEJ POVEZAVI.
Ko občan prejme odločbo o upravičenosti do dolgotrajne oskrbe, se za vključitev v storitev obrne na izvajalca dolgotrajne oskrbe v občini Zagorje ob Savi, to je Dom starejših občanov Polde Eberl Jamski Izlake, Izlake 13, 1411 Izlake, ki občana nato uvrsti na čakalni seznam.
Ob tem mora izvajalcu osebno prinesti ali poslati po elektronski pošti (skenirano, da so jasno vidne vse strani) naslednje dokumente:
- odločbo o upravičenosti do dolgotrajne oskrbe (izda vstopna točka),
- načrt priporočenih storitev (izdela vstopna točka),
- zdravstveno mnenje (izda osebni zdravnik upravičenca).
Dokumentacijo lahko občani osebno prinesejo na sedež doma (Dom starejših občanov Polde Eberl Jamski Izlake, Izlake 13) k vodji za dolgotrajno in socialno oskrbo na domu, Jessici Podjavoršek, po predhodni najavi na telefonski številki 041 310 829 ali pošljejo po e-pošti na naslov: vodja.do-pnd@dso-izlake.si
Vključevanje in obseg oskrbe bosta odvisna od razpoložljivosti kadra in organizacijskih zmožnosti izvajalca, ki se kot podobno večina socialnovarstvenih in zdravstvenih ustanov v Sloveniji sooča s kadrovskimi izzivi.
Od decembra 2025 bo izvajalec dolgotrajne oskrbe na domu začel z uvodnimi aktivnostmi za vključitev upravičencev, ki bodo uvrščeni na čakalni seznam izvajalca. Na tej podlagi se bo z 1. januarjem 2026 pričelo neposredno izvajanje storitev dolgotrajne oskrbe na domu, ko bo sistem zaživel tudi v praksi.
Vzpostavljanje novega sistema dolgotrajne oskrbe prinaša številne izzive, predvsem zaradi pomanjkanja kadra. A verjamemo, da bomo s skupnimi prizadevanji, strokovnostjo in srčnostjo zaposlenih uspeli vzpostaviti sodobno, dostopno in prijazno obliko pomoči, ki bo ljudem omogočala, da ostanejo doma – tam, kjer se počutijo varno in sprejeto.